Gymnázium Ústí nad Orlicí / Příspěvky / Sport / Vodácké putování 2.A po Vltavě

Vodácké putování 2.A po Vltavě

Vše vypuklo v neděli 19. 6. 2011, kdy jsme se celá naše vodácká parta sešla u autobusu, který měl namířeno do Vyššího Brodu. Sice nás jelo jen 18 (včetně Vaška Kličky z 6.B), ale i tak jsme si to, myslím, všichni naplno užili. Vedoucím celého kurzu byl náš pan třídní Jaroslav Kumpošt. Doprovázeli ho zdravotní bratr Petr Falta a vodácká instruktorka paní Klára Kroulíková.

Cesta plynula hladce. Na místo jsme dorazili něco málo po poledni. Sotva jsme se vylodili z autobusu, přihnaly se mraky a začalo lít jako z konve. To nás však neodradilo a s nadšením jsme se šli vybavit tím vším potřebným vodáckým náčiním. Naši nepotopitelní titanici- zelené kánoe byly připraveny, barely přivázány a my v záchranných vestách a s pádly v rukou jsme mohli vyrazit na dobrodružné putování.

Po chvíli nás čeká první ze zákeřných jezů, ale my- zruční vodáci (však jsme se nikdo ani jednou jak se říká „neudělal“)- jsme ho sjeli bez jakýchkoliv problémů. Prší, proto zastavujeme u občerstvení U Tří veverek, kde se zahříváme čajem. Navečer doplouváme do prvního z kempů- do Rožmberka. Mezi mraky se začíná proklubávat sluníčko, stavíme si stany a vaříme večeře z vlastních zásob.

Za slunečného rána vyrážíme na obchůzku Rožmberka, po obědě pokračujeme v putování. Na řece potkáváme spoustu opravdu veselých vodáků. A my se úspěšně učíme soulodit. Asi po 10 km kotvíme v kempu U Fíka. Zde opět stavíme naše „domečky“ a jako správná třída, která má za pana třídního nadšeného sportovce, sportujeme i my. Začínáme softbalem, pokračujeme fotbalem. Večer probíhá soutěž o nejrychlejší rozdělání ohně. Jakmile vzplane první plamen, pan třídní Jarda ladí kytaru. Nejdříve hraje dětské písničky, které doma zpívá malému Lukáškovi, poté přichází řada na známé české hitovky.

A je tu opět ráno. Sluníčko svítí a my jsme připraveni zdolat naši třetí závěrečnou část tohoto vodáckého maratonu. Pluje se krásně. Užíváme si posledních chvil na vodě. A je tu konečná! Tentokrát kempíme v Českém Krumlově v tábořišti Vltavan. Po „zabydlení“ se jdeme podívat do města, kde navštívíme českokrumlovský zámek. Dnes máme opravdu slavnostní den! Nejenže naši dva spolužáci Anička s Pavlem slaví 18. narozeniny a my jim připravujeme narozeninovou párty, ale také jsme všichni slavnostně pasováni (pádlem poplácáni po zadku a politi vltavskou vodou) na pravé nefalšované vodáky, což potvrzuje diplom, který jsme každý z nás obdrželi.

V 7 hodin ráno, plni skvělých zážitků a nových zkušeností, nasedáme do autobusu a míříme zpět domů. Řekla bych, že celá akce se opravdu vydařila. Vždyť co víc si přát, výlet s partou těch nejlepších lidí, plný srandy a zábavy – na ten se jen tak nezapomíná!