EU peníze středním školám
Naše škola úspěšně prošla žadatelským procesem a získala dotaci v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost „EU peníze středním školám“.
Přípravy projektu začaly již na jaře 2012. Po splnění všech kritérií a podmínek jsme se na konci léta stali příjemci dotace ve výši kolem 1,2 milionu Kč, která bude využita jednak na odměny učitelům – autorům vzdělávacích materiálů, ale hlavně na materiální vybavení, což škole umožní nakoupit pomůcky a jiné materiální prostředky v hodnotě téměř 750 tisíc Kč. Doba trvání projektu je nastavena na dva roky, tj. od 1. 9. 2012 do 31. 8. 2014.
Cílem a hlavním předmětem projektu je tvorba inovovaných vzdělávacích materiálů a odučení individualizovaných vyučovacích hodin. Hodiny i materiály zapadají do tzv. šablon, kterých je celkem osm a škola si z nich vybírá dle svých priorit popsaných v projektovém záměru. Naším záměrem je ve škole odučit 128 vyučovacích individualizovaných hodin matematiky a pro naše studenty vytvořit celkem 684 nových vzdělávacích materiálů v nejrůznějších předmětech a tématických oblastech.
Výsledkem EU peníze středním školám je v rámci OP VK zavedení nové oblasti podpory 1.5 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách (SŠ), jejímž smyslem je podpořit rozvoj oblastí, které se dlouhodobě ukazují jako problematické.
Podporou osmi vytipovaných témat a koncentrací finančních prostředků na ně by mělo dojít ke zlepšení situace:
čtenářská a informační gramotnost
cizí jazyky
využívání ICT
matematika
odborné kompetence
finanční gramotnost
inkluzívní vzdělávání
mentoring
Zlepšení výuky v těchto oblastech bude dosaženo metodickým vzděláváním pedagogických pracovníků, tvorbou a následným používáním nových metodických pomůcek a učebních materiálů. Zvýšení účinnosti práce se žáky v prioritních tématech bude probíhat individualizací výuky prostřednictvím dělení hodin nebo podporou při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných. Snížení výskytu rizikového chování u žáků SŠ a podpory rovného přístupu ke vzdělávání bude v projektu podpořeno zapojením asistenta pedagoga, školního psychologa, speciálního pedagoga nebo zavedením programu primární prevence. Zapojením pedagogických pracovníků a žáků do odborných stáží se posílí praktické zkušenosti a odborné kompetence.
Petr Borovička, koordinátor projektu